زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

مشخصات بلاگ
زندگی به سبک اسلامی

کوه پرسید ز رود: زیر این سقف کبود راز ماندن در چیست؟ گفت: در رفتن من. کوه پرسید: و من؟ گفت: در ماندن تو. بلبلی گفت: و من؟ خنده‎ای کرد و گفت: در غزلخوانی تو. آه از آن آبادی که در آن کوه رود، رود مرداب شود و در آن بلبل سرگشته سرش را به گریبان ببرد و نخواند دیگر، من و تو بلبل و کوه و رودیم، راز ماندن جز در خواندن من، ماندن تو، رفتن یاران سفر کرده‎مان نیست، بدان!

بایگانی

علمدار کوچک(چراکودکان دروغ می گویند؟)

پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۳۳ ق.ظ
در سنین بالاتر ، فشار بزرگترها به آنان برای گفتن جزئیات دقیق یک ماجراست.کودک از اینجا دروغ‌را یاد میگیرد برای جلوگیری از تنبیه شدن باید اینکار را انجام دهند و آنان این نکته را بر اثر رفتار اشتباه بزرگترها آموخته اند.


هر چه فرزندتان بزرگتر شود بهتر روابط بین عمل و نتایج آن را درک خواهد کرد، بنابراین می‌توانید قوانین خانه را به او یاد بدهید.

قبل از اینکه فرزندتان را برای رفتاری تنبیه کنید، چیزی که از او انتظار دارید را برایش توضیح دهید. مثل: اولین باری که فرزند 3 ساله‌تان برای تزیین کردن دیوار اتاق نشیمن از مداد رنگی‌هایش استفاده کرد، باید برای او توضیح دهید که اجازه این کار را ندارد و اگر دوباره این کار را تکرار کند چه اتفاقی میفتد و حالا باید دیوار اتاق را خودش تمیز کند یا دیگر نمی‌تواند تا آخر آن روز از مداد رنگی‌هایش استفاده کند.

اگر چند روز بعد این اتفاق تکرار شد به او یادآور شوید که مداد رنگی فقط برای استفاده روی کاغذ است و فرجامی را که گفته بودید با انجام این کار او، انجام می‌دهید، عملی کنید.

هرچه والدین زودتر این الگوی "من قوانین را تعیین می‌کنم و از تو انتظار دارم گوش دهی و نتایج آن را بپذیری" را مقرر کنند، بهتر خواهد بود.

انواع دروغ در کودکان

۱-دروغ برای جلب توجه: زمانی که کودک توجه مثبت و هم سن و سالان و به خصوص پدر و مادر خود را دریافت نمیکند ، با دروغ گویی و بزرگ جلوه دادن خود، سعی در جلب توجه خواهد کرد. فراموش نکنید که برای کودکان گرفتن و جلب توجه مادر و پدر و بزرگترها حتی ا ز نوع منفی آن ، بهتر از فقدان هرگونه توجهی است.

۲- دروغ های خیالبافانه: این نوع مخصوص کودکان کم سن و سالتر است . ای نوع خیال بافی ها و قیر واقعی بودن آنها را نباید به روی کودک آورد و باید از کنارش گذشت.

۳- دروغ بازی: این نوع شبیه حالت قبلی است که کودک سعی دارد دیگرا حوادث خیالی یا بازی آنها را باور کنند.

و....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی