زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

زندگی به سبک اسلامی

مشخصات بلاگ
زندگی به سبک اسلامی

کوه پرسید ز رود: زیر این سقف کبود راز ماندن در چیست؟ گفت: در رفتن من. کوه پرسید: و من؟ گفت: در ماندن تو. بلبلی گفت: و من؟ خنده‎ای کرد و گفت: در غزلخوانی تو. آه از آن آبادی که در آن کوه رود، رود مرداب شود و در آن بلبل سرگشته سرش را به گریبان ببرد و نخواند دیگر، من و تو بلبل و کوه و رودیم، راز ماندن جز در خواندن من، ماندن تو، رفتن یاران سفر کرده‎مان نیست، بدان!

بایگانی

همسفرتابهشت

پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۴۰ ق.ظ
دست دوستانم را، مردم جامعه را هم بگیرم ...


یک مادر اگر بتواند جو خانواده را جو مهدوی  قرار بدهد در حریم امام(ع) قیمت زیادی دارد ...


در تزریق ایمانیات  در خانواده

حساس باشید. نسبت به نماز با توجه حساس باشید ...


زندگی ها را مواظبت کنید. هر وقت می خواهید صحبت کنید با "معارف"  شروع کنید ...


بگو مگو نکنید ، با کلامی صحبت کنید که موجب آرامش شود .سعی کنید عصبی نشوید ...

پرخاشگری  و عصبانیت را از خودمان دفع کنیم ...


در کار خانه  شل رفتار نکنید. شاداب باشید تا ظهر نخوابید  ...


🚦در اداره‏ مان  در خانه ‏مان 🏡 در بین فامیل مان، در محیط زندگی مان، در شهر و دیارمان، بصورتی زندگی کنیم که حتی دشمن قبول داشته باشد و اقرار و اعتراف کند. از آن مسلمانهایی نباشیم که دیگران بگویند اگر مسلمانی این است، اگر اخلاق مسلمانی این است، نعوذبالله من یکی نمی‏خواهم مسلمان بشوم ...


🚦اگر من  در زندگی منظم باشم، می توانم روی دیگران اثر بگذارم ...


خودمان را مأمور نظم بدانیم ولی نه با رفتار عصبانی کننده  ...


🚦رویایی زندگی نکنیم ، آرمانی زندگی کنیم ... "ای کاش های رویایی" اینها دردی از انسان دوا نمی کند و بدتر آفت شخصیت انسان است ...


🚦در خانواده ای 👪 که من  زندگی می کنم، حالا می خواهد عوامل به نفع من باشد ✔ و یا می خواهد به نفع من نباشد ، من باید مسیر خدا را به سوی یوم الله ظهور حرکت کنم و دست همسر و فرزندانم را بگیرم و در این مسیر حرکت دهم ...


🚦از صبح ⛅که بلند می شوید به این فکر کنید:"چگونه می توانم مهدوی تر باشم. چگونه می توانم حال و هوای خانه را حال و هوای به سوی ظهور قرار بدهم" ...


🚦اگر من با خدا خالصانه مناجات کنم  اگر من ساعاتی ⏰و یا دقایقی ⌚ را داشته باشم که با محبوب خودم مناجات کنم، خانواده 👪 می بینند و آنها هم اثر می گیرند ...


🚦مقوله "اسوه"  بودن در اسلام: یعنی انسان به قدری زیبا ارزشها را رعایت بکند تا الگوی خوبی برای خانواده اش👪 و سپس برای دیگران باشد ...


سعی کنید در درجه اول در خانواده تان اسوه باشید ...


🚦یک انسان آرمانی وقتی می بیند تلویزیون یک فیلم نمایش می دهد یا یک برنامه بی خود دارد، کراهت پیدا می کند. میلش نسبت به قرآن خواندن و نسبت به معارف و نسبت به مناجات با محبوب غلبه می کند به تماشای تلویزیون ...


🚦ما به یمن وجود امام زمان عج  روزی می خوریم 🍪  ولی یکبار ایشان سر ما منت نگذاشت. چرا ما سر اهل خانواده منت بگذاریم؟ ...


🚦ما به یمن وجود امام زمان روزی 🍪 می خوریم ولی این همه خطا می کنیم و مولایمان چشم پوشی می کنند. چرا ما کوچکترین مسائل در خانواده 👪 را بخواهیم بزرگ کنیم و بهانه ای برای بداخلاقی  قرار دهیم؟ ...


🚦اعضای خانواده👪 و دیگران  از دست یک انسان آرمانی امنیت دارند. نه اینکه تا از در بیاید داخل،  اعضای خانواده بگویند باز فلانی آمد ...


از همسرتان بخواهید که شما را به مهدوی شدن تشویق کند ...


🚦ما انسانها همه از دنیا می رویم. اگر می خواهید که نزد اهل خانواده شرمنده  نباشید سعی کنید برای مهدوی تر شدن آنها محیطی را فراهم کنید ...


🚦اگر خدایی نکرده شوهر شما عصبی  رفتار می کند، شما اسوه مهرو محبت باشید. شما هیچوقت عصبی نشوید و از کوره در نروید ...


🚦از هیچ شیعه ای به خصوص از اعضای خانواده 👪هیچ وقت کدورت به دل نگیرید ...


🚦هیچ وقت اشکالات همسرتان را نبینید همیشه خوبی های  همسرتان مدنظرتان 💭 باشد .


🚦به افزایش سواد مذهبی و سواد علمی خودتان و خانواده تان👪 کوشا باشید ...


🚦انصاف نیست در محیط خانواده👪 عصبانیت باشد. انصاف نیست که بداخلاقی باشد. آن هم از جانب من. زمانیکه انسان اینقدر دشمن دارد، انصاف نیست ...


🚦👭👬بچه هایتان را در حصار نور حضرت فاطمه زهرا(س) قرار بدهید ...


🚦به بچه ها محبت کنید  ولی اختیارتان را دست بچه ها ندهید. بچه ها باید حرف شما را گوش بدهند ...


🚦تقوائیات تمام اعضای خانواده 👪را خیلی مراقبت کنید ...


🚦زندگیمان را از شیاطین 👹 پاک نگه داریم ...


🚦زن و شوهرها ! جانتان را فدای همدیگر کنید ... در فضای "محبت" و در فضای  "جان را برای هم فدا کردن" پرواز کنید ...


🚦قلب همسرتان را شاد کنید و از آن طرف فضای خانواده تان را فضا اخلاقیات و ارزشها  قرار دهید. اجازه ندهید ضد ارزشها 📛 در خانواده تان 👪باشد. می شود این دو را با هم جمع کرد ...


به بهترین نحو شما باید اخلاق خانواده را بسازید ...


🚦خانم خانه اخلاق و رفتار  شما باید به صورتی باشد که مرد  شما به شما افتخار کند بلکه به شما از لحاظ اخلاقی اتکا کند، آقای خانه شما هم باید اینطور 

باشی ...


🚦خانم بچه را با حیله های زیبای اخلاقی، نه با دروغ😈، نه با حیله های ضد اخلاقی 👺، با حیله های زیبای اخلاقی به نماز دعوت کن ...


🚦خانمها ، آقایان شما باید بهترین یاور امام زمان عج باشید ...


🚦همسران خوبی برای شوهرانتان  باشید. از آن همسرانی که وقتی -اگر خدا توفیق عطا کرد- خدمت امام زمان عج رسیدید امام علیه السلام به شما آفرین بگویند. شما را تحسین کنند ...


نگوئید:"من می خواهم خوب باشم اما همسرم چنین و چنان است". ببینید! آسیه(س) را مدنظر داشته باشید. شوهرش فرعون بود ولی آسیه پیوسته مورد تحسین خدا و اهل بیت(ع) هست ...


🚦پدر و مادر سعی کنند از جنبه حفظ عزت(در برابر فرزندان) مواظبت کنند ...


🚦با محبت با بچه رفتار کنید . به همدیگر با محبت نگاه کنید. سعی کنید در زندگی عصبی نشوید. عصبیت عقل را ذایل می کند. عصبیت حجاب عقل است ...


🚦در خانواده👪 هم تقوی را تذکر بدهیم و هم خودمان با تقوی رفتار کنیم تا فرزندانمان از ما یاد بگیرند ...


🚦اگر شما به تصویرهای تلویزیون  حساس نباشید و هر تصویری را نگاه کنید چه طور می خواهید به فرزندتان نصیحت کنید که در کوچه به نامحرم نگاه نکند ...


🚦فقط به غذا و پوشاک👖 و مدرسه فرزندان نپردازیم وظیفه ما در قبال خانواده خیلی بیشتر از این است ...


🚦با نوع دینداری خود به فرزندانتان دین یاد بدهید ...


🚦آیا راهی که ما داریم در زندگی حرکت🚘 می کنیم مورد تائید خداوند است؟



اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم


                

نظرات  (۳)

  • نازنین زهرا
  • زیبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بود
    دعا برای فرزندار شدن
    از امام صادق علیه السلام نقل شده:
    اللهم لاتذرنی فردا و انت خیرالوارثین وحیدا وحشا فیقصر شکری عن تفکری بل هب لی عاقبة صدق ذکورا و اناثا آنس بهم من الوحدة و اسکن الیهم من الوحدة و اشکرک عند تمام النعمة یا وهاب یا عظیم یا معظم ثم اعطنی فی کل عافیة شکرا حتی تبلغنی منها رضوانک فی صدق الحدیث و اداء الامانة بعهد.

    به به.... طیب الله به سربازان جبهه سایبر...

    ان شالله در جهت افزایش بازدید و مخاطب و تاثیر گذارتر بودن مطالب هم تلاش بشه... با انواع شیوه های جذب...
    پاسخ:
    سلام علیکم .ممنونم. به دعای خوبان .
    ماشاالله به این همه کار فرهنگی .......افرین افرین احسسسسسنت3
    پاسخ:
    سلام علیکم .کارفرهنگی ودینی باباهای شما انجام دادند .ماهاکه داریم از صدقه سر اونا ی نفس اروم می کشیم.ممنونم همسایه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی